Silifke Ticaret ve Sanayi Odası | SİTSO
TurkishEnglishGermanRussianFrenchArabic
SİLİFKE YOĞURDU NİHAYET TESCİLİNE KAVUŞUYOR
05.01.2023
sitso
385 Okunma

 Silifke Yoğurdu, 4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarında tanıtıldı

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun da katıldığı ve Antalya'da düzenlenen 4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'nda Silifke Yoğurdunu tanıttı.

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Nurettin Kaynar, "Önümüzdeki dönem en büyük farklılığımız ve zenginliğimiz, yöresel ürünlerimize sahip çıkmamızla olacaktır" dedi.

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Silifke yoğurdunun sadece ismiyle değil, lezzetiyle de tanıtılması yönündeki çalışmalarının ilkini Antalya'da yapılan 4.Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'nda gerçekleştirdi.

 

Küçük kâselerde hakiki Silifke yoğurdunu mayalayıp fuara katılan binlerce insana ikram ettiklerinin altını çizen Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Nurettin Kaynar, "Silifke'nin yoğurdu, ah seni kimler doğurdu" dizeleriyle başlayan türkü sayesinde adını duyuran Silifke, yoğurduna sahip çıkıp tanıtımını tüm Türkiye' ye yapmayı planlıyoruz." dedi.

           

Kâselerde mayalanan 2 bin 500 kase yoğurdu fuara gelen insanlara dağıttıklarını belirten Kaynar, yiyen herkes tarafından gerek aroması gerekse kıvamı açısından büyük beğeni toplayan Silifke yoğurdunun hak ettiği yeri alması için Silifke Ticaret ve Sanayi Odası olarak üzerlerine düşeni yapacaklarını ve sadece adını değil tadıyla da hafızalarda kalması için tüm Türkiye'deki fuarlara katılıp, Silifke yoğurdunu herkese tattıracaklarını dile getirdi.

Türkiye'de Silifke'de bulunan firmalarında bu konuda önünü açmak için ellerinden gelen desteği vereceklerini belirten Kaynar, Silifke yoğurdunun çok uzun bir geçmişi olduğunu, Yörük kültürünü koruyan Silifke'nin yoğurdunun tarihten bu yana aynı lezzette kaldığını bu nedenle sadece adının değil tadının da özellikle ilçeye gelen herkese tattıracaklarını kaydetti.

 

SİLİFKE STANDI BÜYÜK İLGİ VE BEĞENİ GÖRDÜ

Antalya’da düzenlenen 4. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarında Silifke standının büyük ilgi gördüğünü de açıklamalarına ekleyen Başkan Kaynar, “Türkiye’nin değişik birçok il ve ilçesinden belediye başkanları, yerel ve ulusal alanda faaliyet gösteren sanatçılarımız, çeşitli filmlerde rol alan oyuncularımız ve resmi daire amirleri ile müdürler, standımıza yoğun bir ilgi gösterdiler.

 

Ama maalesef yurt için ve yurt dışında Silifke’ye olan ilgi ve yoğun talebi geri çevirmek zorunda kalıyoruz. Bunları markalaştırmayınca maalesef yurt dışına kaptırıyoruz ve zenginliğe dönüştüremiyoruz. Zenginliğe dönüştürmemiz için kendi yöresel ürünlerimizi marka haline getirmemiz lazım. Bu fuar Türkiye'nin 81 iline katkı sağlamakla birlikte, sadece Silifke’yi tanıtan değil 81 ilimizin de dünyaya duyulmasını ve tanıtılmasını sağlıyor.

Önümüzdeki dönem en büyük farklılığımız ve zenginliğimiz, yöresel ürünlerimize sahip çıkmamızla olacaktır. Bu açıdan ben Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı'nın geleceğini çok başarılı buluyor, doğru yolda olduğunu düşünüyorum. Silifke TSO olarak da bu tür fuarları destekliyor, emeği geçenlere teşekkür ediyorum" diye konuştu.

 

SİLİFKE YOĞURDU NİHAYET TESCİLİNE KAVUŞUYOR

Başkan Kaynar, “Ülkemizin dört bir tarafından, İllerimizin ve İlçelerimizin yöresel ürünleri ve marka değerlerinin tanıtıldığı “4.Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı, Birliğimizin destekleri ve Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, Antalya Ticaret Borsası’nın ev sahipliğinde, 19-22 Eylül 2013 tarihlerinde Antalya’da gerçekleşmiştir.

Bu Fuarda 150’yi aşkın firma, kurum ve kuruluş, yaklaşık 10.000.m2 lik alanda bir araya geldi. Her şehir, her oda, her kurum yöresel ürününü, kendi şehrinin marka değerini tanıttı.

Bu ürünler hem profesyonel alıcılarla hem fuar süresince Antalya’da gelen yerli ve yabancı turistlerle buluşturuldu.

 

“4.Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı” yöresinin adını almış ve bu özelliği ile tescillenmiş ürünlerin Ulusal ve Uluslar arası pazarlarda yer almasını sağlamak açısından son derece önemli bir organizasyondur. Diğer yandan tescillenmemiş ürünlerin coğrafi işaretler tescili almak üzere teşvik edilmesini sağlamak açısından da büyük önem arz etmektedir.

Bu kapsamda, Oda olarak bizde bu fuarda yer aldık. Fuarda açmış olduğumuz stantta yöremizin ürünü olan ve türkülere konu olan “Silifke Yoğurdu” nu en güzel şekilde tanıttık. 220 mg lık kâselerde hazırlanan 2500 adet yoğurt fuara ziyarete gelen yerli ve yabancı misafirlere dağıtıldı.

 

Bunun yanında ilçemiz yerel firmalarından olan Yurtsever Özel Turşuları da kendi imalatı olan turşu ve diğer doğal ürünleri, Cezeryeci Ali Özsu kendi imalatı olan yoğurtlu lokum ve cezeryesi, Çerçiler Ltd. Şti’nin kendi imalatı olan Selefkia Şarapları ve Gözlükaya Tarım Ürünlerinin sınıflandırılmış defneyaprağı tanıtıldı.

 

150 standı bulan Fuar alanında en ilgi çeken stant Silifke standı oldu. Oda olarak bundaki amacımız, şehirlerimizin kanaat önderi konumunda olan oda ve Borsalarımızın “4.Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarı”nda kendi bölgelerine özgü yöresel ve geleneksel ürünler ve bunların üreticileri ile birlikte yer almaları ve firmaları fuara katılım konusunda bilgilendirilmeleri ve teşvik etmeleri, şehrin tanıtımı ve ürünlerin markaya ve ticari değere dönüşmeleri bakımından büyük fayda sağlayacağı düşünülmüştür ve bunda da başarılı olunmuştur. Bu Fuar odamızın hem vizyon hem kapasite hem de özel sektöre hizmet alanında hangi noktaya geldiğinin en somut göstergelerinden biri olmuştur” dedi.

Veri Sorumlusu Silifke Ticaret ve Sanayi Odası, 6698 Sayılı Kanun Kapsamında Aydınlatma Metni'ne KVKK bağlantısına tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Яндекс.Метрика