SİLİFKE TİCARET VE SANAYİ ODASI Eğitim Günleri Kapsamında “TAKIMDAŞLIK VE GÜÇ SENDE” Eğitimi ile Üyelerine Eğitim vermeye devam etmiştir.
İletişim Uzmanı Muhsin CÖMERT’ in yapmış olduğu sunumda, Ticaret ve Sanayi Odası Üyelerinin ; Takımdaşlık kavramı , unsurları ve takımdaşlığın kimleri kapsadığı hususunda dikkatleri çekilerek, onlara takımdaşlık bakış açısına sahip olmanın mümkün olabileceğini anlatılmıştır.
Kurum ve şirket yöneticilerinin başarı ya da başarısızlık vb. hemen her şeyden sorumlu olduklarından bahsedilmiştir. Yönetimden beklenen yönetme ve sorumluluğun, bütünün parçalarından sadece biri olduğu, sorumluluğun yalnızca bir bölümünün yönetime ait olduğu, bütünün diğer parçalarından kimlerin sorumlu olacağı, kimlerin de günah keçisi olacağı anlatılmıştır. Kurumun, şirketin ayakta kalması ve sürekli gelişim göstermesi için, evlerine ekmek götüren bütün çalışanların aynı duyguları paylaşmaları gerektiğini belirtilmiş, çalışanların enerjilerini sürekli olarak sorunları işaret etmeye ve günah keçileri bulmaya değil; sorunları çözmeye, sorunlar, zayıflıklar karşısında öneriler üretmeye harcamaları gerektiği belirtilmiştir. Hem yöneticilere hem de çalışanlara başarının (kazanmanın), birbirleri arasındaki etkileşime bağlı olduğunu unutmamaları gerektiği, deneyimlerin ve takım çalışması ilkelerinin bir kurumda, bir şirkette hayata geçirilmesi durumunda çalışanların daha iyi işlev göreceği gösterilmiştir. Çalışanlardan, müşterilerinin talep ve beklentilerini karşılamaları hatta mutlu çalışanlar (iyi bir çalışan), mutlu müşteriler oluşturabilmek için kendi arzularını, beklentilerini ve müşterilerinin beklentilerini karşılamakla yetinmeyip aşmalarının beklendiği bir şirkette, verimlilik, kalite, insan ilişkileri ve eğitim, rekabetle baş edebilmek için en önemli mücadele unsurları ve stratejinin olmazsa olmaz hususlarıdır. Bir şirketin verimliliğinin, kalitesinin, insan ilişkilerinin istenen düzeyde tutulup, geliştirilmesine katkısı olanlar; yöneticiler, çalışanlar ve paydaşları; yani herkestir. Herkesin verimlilik, kalite ve insan ilişkileriyle ilgili sorumluluğu paylaşması ve de katkıda bulunması gerektiği anlatılmıştır.
Eğitim sonunda konuşma yapan Başkan Nurettin KAYNAR, bu tür eğitimlerin devam edeceğini, ancak üyelerimizin yeterli ilgiyi göstermediklerini belirtti. Katılmaları halinde hayata, işlerine bakış açılarının çok değişeceğini söyledi.